Рівень гендерної чутливості херсонських медіа у серпні 2019 р.

Із 11 по 17 серпня 2019 року проводився гендерний моніторинг матеріалів друкованих та інтернет ЗМІ: «Гривна», «Новий День», «Днепровский проспект», «СВ» «Вгору», «Херсон онлайн», «Херсонці», «Херсонщина за день», «0552», «ПІК». Загалом проаналізовано більше тисячі публікацій (238 матеріалів у друкованих ЗМІ і 1114 матеріалів у інтернет-виданнях).

Мета моніторингу – проаналізувати кількість експерток і експертів, героїнь і героїв в матеріалах херсонських журналістів, виявити стереотипи, вживання фемінітивів і наявність публікацій на гендерну тематику.
Як свідчать результати аналізу, у друкованих ЗМІ жінки були експертками в журналістських матеріалах (тобто коментували ту чи іншу тему) в 26% випадків, героїнями – в 32%. Однакова кількість експерток і експертів – у матеріалах на освітню тематику, майже однаково – в категорії «Інше», куди, зокрема, ввійшли публікації на тему правопорушень. Майже відсутні чоловіки як герої матеріалів на медичну тематику, однак у 73% випадків вони є експертами. Так само більш чоловічою лишається політична та бізнес-сфери, маже повністю – спортивна тематика (тут зафіксовано лише 4% героїнь).

В інтернет-виданнях жінки виступають героїнями в темах розваг, війни та культури (57%, 40% і 35%). Експертками найчастіше фігурують у матеріалах на теми культури й освіти (43% та 36%). У політичній, економічній та спортивній тематиках домінують чоловіки, хоча жінок значно більше, ніж у відповідних категоріях у друкованих видань.

Загалом до чоловіків-експертів журналісти звертаються частіше, ніж до жінок. Головною темою тижня була політика (результати виборів та їх наслідки), спортивні змагання та волонтерська діяльність.
Найбільше фемінітивів – у херсонських друкованих ЗМІ (50%). Найчастіше ними послуговуються газета «Новий день» (78%), зовсім відсутні фемінітиви у газетах «Гривна» і «Днепровский проспект». Лідером серед інтернет-видань є ПІК (67%), а на останньому місці – новинний сайт 0552.uaі «Херсонщина за день» (по 0%).

Зберігається тенденція до збільшення кількості безособових повідомлень та посилань, наприклад «за повідомленням прес-служби» та передруків із сайтів державних установ. Зменшується кількість авторських матеріалів в усіх виданнях.
Індекс гендерної чутливості херсонських медіа у серпні – 29%. Це – один із найнижчих показників серед друкованих та інтернет-видань 24 областей України. Ознакомитися із загальними даними можна на сайті Волинського прес-клубу.

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews


скачать dle 11.3