В Херсонському морському порту розпочато підготовку до концесії

14 березня в рамках реалізації пілотного проекту концесії Херсонського морського порту в Херсоні відбулась координаційна зустріч із консорціумом міжнародних консультантів, яких було обрано ЄБРР для розробки техніко-економічного обґрунтування та підготовки тендерної документації для даного проекту.
У координаційній зустрічі взяли участь голова Проектного офісу SPILNO Тарас Бойчук, радник міністра інфраструктури України Андрій Соколов, в.о. директора ДП “ХМТП” Олександр Сухин, начальник ХФ ДП «АМПУ» Анатолій Яблунівський, ведучі спеціалісти порту та адміністрації, а також міжнародна команда, що представляє партнерів з ЄБРР, IFC та експертів з кращих міжнародних компаній.
Як розповів голова проектного офісу Міністерства Інфраструктури Тарас Бойчук дана зустріч стала не лише ознайомлювальною, а й офіційним стартом, адже в найближчі тижні команда експертів та консультантів повноцінно приступає до розробки техніко-економічного обґрунтування, яке вони планують закінчити вже на початку літа.
Ціль нашого сьогоднішнього візиту це відкритинаше дослідження та підготовку техніко-економічного обґрунтування. Минулого року ми закінчили роботу над попереднім техніко-економічним обґрунтуванням, результат позитивний,тож на сьогодні є можливості його розвивати з допомогою наших колег з Міжнародної фінансової корпорації та ЄБРР, які надали близько 3 млн. євро на підготовку цих проектів під ключ.
Сьогодні ми познайомили менеджмент порту, профспілки та представників адміністрації морських портів з нашою командою, яка буде працювати протягом року над реалізацією цього проекту. Наша задача від Міністра поставлена зробити це показовим для всієї галузі, адже цього раніше ніхто не робив, або робили невдало. На сьогодні в міністра є політична воля все це зробити, є також підтримка інших міністерств, розуміння і зі сторони Міністерства економіки, яке теж задіяне в цьому проекті. Ми сподіваємося, і впевнені в тому що все буде успішно, адже підхід у нас відрізняється від того, що був раніше. Ми хочемо знайти якісного інвестора, щоб він оновив порт, закупив нове обладнання, дав належну оплату працівникам та привернув вантажі...” - зазначив Тарас Бойчук.
Як повідомили гості проект передбачає залучення приватних інвестицій у обсязі до 45 млн дол. США для модернізації, переобладнання та збільшення потужностей по перевалці ДП «ХМТП», що сприятиме підвищенню потужності обробки вантажів, забезпечить розвиток суміжної інфраструктури (залізнична станція, електромережі, автодороги), та, як наслідок, підвищить економічну активність у регіоні.
Окрім обговорень основних питань з керівництвом, спеціалістами та профспілковим комітетом ДП “ХМТП” та ХФ ДП «АМПУ» міжнародні експерти ознайомилися з роботою порту, його потужностями, оглянули територію та причали, технічне оснащення, портофлот.
А оскільки головною метою в підготовці ТЕО для команди консультантів є врахування всіх юридичних, екологічних, економічних та соціальних складових вони зустрілися і з міським головою Володимиром Миколаєнком та заступником голови Херсонської облдержадміністрації Олександром Адамчиком, обговоривши всіх вигоди концесії для міста та області.
Щодо якісного та ретельного підходу до розробки техніко-економічного обґрунтування та підготовки тендерної документації для даного проекту наголосив і Олег Кудашов,представник Міжнародної фінансової корпорація (IFC), що входить до групи Світового банку.
Ми є провідним консультантом Міністерства інфраструктури України й будемо підтримувати міністерство в підготовці та реалізації концесії тут в Херсонському порту. З нами також буде працювати група технічних та юридичних експертів, до якої ввійшли як міжнародні так і українські організації з великим досвідом в портовій галузі. На першому етапі буде досліджено всі економічні, технічні, юридичні моменти, соціальні та екологічні питання... Ми також будемо працювати і над підготовкою ТЕО, на основі якого потім буде разом з міністерством, з АМПУ, з колективом порту прийматись рішення щодо того яким чином повинен даний проект виглядати, які будуть зобов'язання для концесіонера та на яких умовах цей проект буде реалізовано.” - зазначив він.
Нагадаємо, за підтримки Світового Банку та ЄБРР у травні 2017 року було успішно завершено розробку попередніх техніко-економічних обґрунтувань пілотних концесійних проектів, які показали доцільність подальшої розробки  детальних техніко-економічних обґрунтувань. 
Наприкінці 2017 року відбулось підписання меморандуму про співпрацю між Міністерством інфраструктури України та IFC, а також угоди між ДП «АМПУ» та ЄБРР  щодо подальшої підготовки техніко-економічного обґрунтування пілотних проектів. 
У лютому 2018 року ЄБРР було відібрано консорціум міжнародних консультантів для розробки техніко-економічних обґрунтувань та підготовки тендерної документації для обох проектів.
© Сашко Карпенко,
прес-служба ДП «ХМТП»




скачать dle 11.3
  • 554