Газета «Днепровский проспект» у лютому стала найбільш гендерночутливою в Україні

Розпочався черговий етап моніторингу матеріалів друкованих та інтернет-видань України, які працюють на рівні області та обласного центру. Перша хвиля тривала з 8 по 14 лютого.

Із херсонських видань для аналізу обрано контент видань: «Вгору», «Гривна», «Днепровский проспект», «Новий день», «Кавун.City», «ПІК», «Український Південь», «Херсонці», «Херсонщина за день» та «0552.ua». Загалом було розглянуто 766 публікацій.
Мета моніторингу – з’ясувати, наскільки медіа дотримуються гендерного балансу в журналістських матеріалах, чи використовують вони гендерні стереотипи щодо жінок і чоловіків та сексистський контент, а також чи вживають фемінітиви на позначення посад, професій, виду діяльності жінок.

Серед друкованих ЗМІ найбільш збалансованими (тими, де рівною мірою представлені жінки і чоловіки) є публікації газети «Днепровский проспект» - 52% героїні та – 50% експерток (відповідно 48% героїв і 505 експертів). У матеріалах зафіксовано 100% фемінітивів.
Наближеним до балансу є контент видання «Гривна» (40% героїнь і 41% експерток), однак тут ужито всього 20% фемінітивів. Газета «Вгору» хоч і активно використовує фемінтиви (80%), проте в публікаціях активно простежується домінування чоловіків як експертів (79%).

Найвищий Індекс гендерної чутливості серед друкованих видань не лише Херсонщини, а й усіх 240 видань України, які підлягали моніторингу – у газети «Днепровский проспект» (66%). На другій позиції – газета «Вгору» (48%), на третій – практично з одним результатом газети «Гривна» та «Новий день».

Серед онлайн-видань 100% фемінітивів зафіксовано в новинах Кавун.City, однак жінки тут фігурують лише в 1/3 випадків і як експертки, і як героїні. Дещо вищі показники присутності жінок – у публікаціях «Українського Півдня», однак у 40% випадків видання вживає маскулінітиви (чоловічий рід на позначення посад, професій, зайнятості жінок): представник ініціативної групи Оксана Фоміна, заступник директора Департаменту здоров’я Ліна Бондарева, депутат Херсонської облради Вікторія Гавренкова, виконавчий директор ОМКФ Анна Мачух тощо.


Серед інтернет-видань Херсонщини найбільш гендерночутливим у лютому є Кавун.City (51%), на другій позиції – Український Південь (45%), третя позиція – в ІА «Херсонці» (42%).
Загалом жінки переважають як у друкованих так і в Інтернет-медіа в матеріалах на теми волонтерства, екології та медицини. Чоловіки – у темах політики та економіки.
Кількість фемінітивів майже не відрізняється 57% в інтернет-виданнях і 54% друкованих.
За звітний період стереотипний та сексистський контент не виявлено.

Загальний Індекс гендерної чутливості херсонських медіа у лютому – 40%. Це – середній показник по Україні. Ознайомитися з результатами лютневого моніторингу регіональних медіа 24 областей (інфографіка) можна сайті Волинського прес-клубу, або на сторінці у Facebook.

© Експертка з моніторингу –
Оксана Жіляєва,
Херсонський прес-клуб

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань України відбувається у  межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.


скачать dle 11.3
  • 893